نوشته شده توسط : iyem

'یولیوش گویو' سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: امیدواریم در مذاكرات مسكو ، راه حلی برای موضوع هسته ای ایران پیدا شود.

این دیپلمات اروپایی در پاسخ به این سوال كه آیا در مورد نتیجه مذاكرات مسكو خوش بین است؟ گفت: لهستان بخشی از این مذاكرات نیست اما به جای اینكه خوش بین یا بدبین باشم، تلاش می كنم واقع گرا باشم.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و كشورهای گروه 1+5 قرار است در روزهای 29 و 30 خرداد در مسكو پایتخت روسیه با یكدیگر مذاكره كنند.

'یولیوش گویو' در پاسخ به این سوال كه موضع دولت لهستان درباره حوادث سوریه و طرح شش ماده ای 'كوفی عنان' نماینده دبیركل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران در این كشور چیست؟ اظهار داشت: همان گونه كه موضع ورشو پیش از این نیز به صورت رسمی اعلام شده است، از طرح شش ماده ای آقای كوفی عنان حمایت می كنیم.

سفیر لهستان در تهران در عین حال تصریح كرد: ورشو از راه حلی حمایت می كند كه جامعه جهانی از آن حمایت می كند.

وی در پاسخ به این سوال كه بحران مالی و اقتصادی در منطقه یورو تا چه اندازه بر اقتصاد لهستان تاثیر گذار بوده است؟ گفت: لهستان تنها كشوری در اتحادیه اروپا است كه اقتصادش با رشد روبه رو بوده است.

یولیوش گویو با بیان اینكه لهستان بخشی از منطقه یورو نیست و ما پول رایج خودمان را داریم و از یورو استفاده نمی كنیم، اضافه كرد: برخی سیاستمداران اروپایی، لهستان را 'جزیره سبز' می نامند؛ چرا كه بسیاری از كشورها درگیر بحران اقتصادی و مالی هستند ولی لهستان در بحران نیست.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست كه این رشد پایدارخواهد بود زیرا می دانیم در صورتی كه بحران موجود مالی و اقتصادی در منطقه یورو ادامه پیدا كند، لهستان نیز با مشكلاتی روبه رو خواهد شد.

سیام**9129**1572





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: