اقدامات نظارتی از سوی سازمان شیلات برای كاهش صید غیرمجاز افزایش می یابد
نوشته شده توسط : iyem

سرهنگ پاسدار 'غلام رضا یزدان پناه' شامگاه چهارشنبه در 'همایش فرماندهان، معاونان و مدیران یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گلستان' در گرگان افزود: تجهیز یگان حفاظت به شناورهایی با قدرت موتوری بالا از دیگر راهكارهای ارائه شده در جهت كاهش صید غیرمجاز است.

وی همچنین توسعه سامانه مخابراتی این یگان و تدوین طرح پدافند عامل در مقابل بلایای طبیعی را از دیگر راهكارها و تدابیر ابلاغی ذكر كرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران در ادامه هدف از این نشست را بررسی عملكرد سال گذشته یگان حفاظت و ابلاغ دستورالعمل ایجاد تعامل و همكاری نیروی مرزبانی با یگان حفاظت سازمان شیلات عنوان كرد.

سرهنگ یزدان پناه تبیین برنامه‌های اجرایی یگان حفاظت در سال جاری، بررسی مشكلات و استفاده از توانمندیها و استعدادهای موجود در ارگانهای دریایی استان گلستان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

نماینده ولی فقیه در اداره كل شیلات گلستان نیز در این همایش حفاظت از انفال دریا را از نظر حاكمیتی یك امر مهم دانست و از تلاش شبانه ‌روزی كاركنان یگان حفاظت شیلات تقدیر كرد.

حجت الاسلام والمسلمین 'محمدحسین جلایی' از مسئولان خواست كه توجه وی‍‍ژه‌ ای به كاركنان یگان حفاظت داشته باشند و برای ایجاد انگیزه، با ارائه كمكهای رفاهی و تهیه برنامه‌های مدون و فراگیر زمینه را برای پیشبرد اهداف سازمان شیلات فراهم كنند.

مدیركل شیلات گلستان نیز پیگیری اصلاح قانون حفاظت منابع آبزی را از اقدامات این اداره كل برشمرد و گفت: صید ماهیان خاویاری و استخوانی در استان رو به كاهش است و صید غیرمجاز یكی از مهمترین عوامل این كاهش می باشد.

'علی اكبر پاسندی' همچنین خواستار ارتقا تجهیزات، جذب نیروی انسانی و همكاری بیشتر دستگاههای اجرایی شد.

در ادامه این نشست فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان نیز كمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشكلات یگان حفاظت در این استان دانست.

سرهنگ 'ابراهیم كیخا' گفت: كمبود اعتبارات برای تأمین سوخت، نبود شناورهای مناسب با توجه به شرایط اقلیمی منطقه دریایی استان و نواقص قانون یگان حفاظت منابع آبزی از دیگر مشكلات است.

وی افزود: با رفع مشكلات یگان حفاظت و تقویت توان عملیاتی آنان می ‌توان گام مهمی در راستای حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریای خزر برداشت.

شیلات گلستان با تولید و رها سازی سالانه بیش از 100 میلیون قطعه انوع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی نقش مؤثری در حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر دارد.

همچنین استان گلستان سهم 50 درصدی ماهیان خاویاری دریای خزر و مقام چهارم تولید ماهیان گرمابی كشور را به خود اختصاص داده است.

602





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: