نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، 'مهدی غضنفری ' و ' عاقل بیك جباراف ' وزرای صنعت ، معدن و تجارت ایران و دارایی قرقیزستان شامگاه گذشته (سه شنبه ) درحاشیه مراسم پایانی دهمین كمیسیون مشترك دو كشورعنوان كردند در سایه همكاری و تعامل دو جانبه می توان سطح مبادلات را به میزان مورد انتظار رساند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت كشورمان روابط تهران و بیشكك را بسیار دیرینه ، ریشه دار با مشتركات فرهنگی و مذهبی دانست و گفت : با توجه به سطح بالای روابط سیاسی باید میزان مبادلات اقتصادی را نیز افزایش داد.

وی با اشاره بر ضرورت شناخت بیشتر بخش های خصوصی دو كشور از توانمندی های یكدیگر ، ابراز امیدواری كرد تا تلاش های دو طرف برای ارتقاء سطح روابط به زودی ثمر دهد .

غضنفری ابراز امیدواری كرد ، با گذشت یك سال از انقلاب قرقیزستان و به دست گرفتن سرنوشت مردم توسط حكومت مردمی ، این كشور راه های پیشرفت را به سرعت طی كند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در باره موافقتنامه تعرفه ترجیحی و اینكه این توافق چند سالی است كه میان دو كشور اجرا شده ، گفت : برای توسعه روابط دراین خصوص دو راه وجود دارد ، یكی اینكه فهرست كالاهای مشمول تعرفه تجارت ترجیحی افزایش یابد و یا این كه گام بلندتری برداشته شده و این موافقتنامه به تجارت آزاد تبدیل شود.

وی توضیح داد: طبق سند امضا شده در زمان حاضر روش اول یعنی مذاكره برای افزایش اقلام مشمول تعرفه ترجیحی مورد توجه است .

غضنفری درانجام مبادلات با ارزهای ملی نیز عنوان كرد: به طور معمول كار كردن با ارزهای رایج بین كشورها نیازمند برخی تدابیر بانك های مركزی دو كشور است .

وی افزود: برخی اوقات كشورها ترجیح می دهند قبل از جاری نظام پولی ارز ، تهاتر كالا را انجام دهند و دراین شیوه ارزش كالا با قیمت ارز خارجی محاسبه می شود اما ارز خارجی بین دو كشور مبادله نمی شود و فقط به عنوان مبنا محاسبه و خط كش در نظر گرفته می شود .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت كه ایران و قرقیزستان برای انجام تهاتر كالا با یكدیگر اعلام آمادگی كردند .

وی با اشاره براینكه هم اكنون خط اعتباری 50 میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات ایران برای پوشش های بیمه ای برقرار است ، گفت : امیدواریم تا در آینده ای نزدیك سطح مبادلات به 500 میلیون یورو برسد .

غضنفری گفت : در یكی از مواد تفاهمنامه صندوق ضمانت صادرات آمادگی خود را جهت بیمه نمودن ریسك عدم باز پرداخت اعتبارات اعطایی به اشخاص حقیقی و حقوقی قرقیزی در قالب كالا و خدمات در چارجوب خود اجرا می كند كه تسهیلات خوبی برای پوشش ریسك خواهد بود.

وزیر دارایی قرقیزستان در روزهای اخیر در راس هیاتی اقتصادی برای شركت در دهمین اجلاس كمیسیون مشترك دو روزه همكاری های اقتصادی، بازرگانی ، علمی وفرهنگی وارد تهران شد ، وی حاشیه این اجلاس دیدارهای جداگانه ای با رییس جمهوری ، رییس مجلس ، وزرای دارایی و سایر مقامات كشورمان داشت .

اقتصام **1601**1319





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: