فراهم شدن مقدمات عفو و آزادی بیش از 100 زندانی ایرانی در عراق
نوشته شده توسط : iyem

'سید مرتضی بختیاری ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : بیشتر زندانیان ایرانی در عراق به دلیل ورود غیر مجاز به این كشور برای زیارت عتبات عالیات در حبس به سر می برند.

وزیر دادگستری گفت : اوایل سال گذشته، وزیر دادگستری عراق به دعوت وزیر دادگستری ایران به تهران آمد كه در این سفر چهار موافقت نامه شامل انتقال محكومین ، استرداد مجرمین، معاضدت قضایی در امور كیفری و معاضدت قضایی در امور حقوقی و مدنی رد و بدل شد.

بختیاری ادامه داد: موافقت نامه های یاد شده در دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وزیر دادگستری گفت: مجلس شورای اسلامی نیز موافقت نامه های یاد شده را تصویب كرد كه هم اكنون موافقت نامه انتقال محكومان به تایید شورای نگهبان رسیده و سایر موافقت نامه ها نیز مراحل خود را در شورای نگهبان می گذرانند.

بختیاری افزود: در همین رابطه وزیر دادگستری عراق برای امضای تفاهم نامه درباره موافقت نامه های یاد شده، وزیر دادگستری ایران را به كشور خود دعوت كرده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه موافقت نامه های امضا شده در تهران مورد تصویب نخست وزیر عراق قرار گرفته و اكنون در مجلس این كشور برای رسیدگی مطرح است.

وزیر دادگستری گفت: در سفر به عراق با نوری المالكی نخست وزیر این كشور، معاون اول رییس جمهور عراق، رییس شورای عالی قضایی عراق و وزیر دادگستری این كشور ملاقات هایی داشته و درباره مسایل حقوقی و قضایی میان دو كشور بحث و گفت و گو شده است.

بختیاری درباره زندانیان ایرانی در عراق گفت : تعداد زیادی از ایرانیان به دلیل ورود غیر مجاز به خاك عراق برای زیارت عتبات عالیات در این كشور زندانی هستند و قانون این كشور نیز در مورد تردد های غیر مجاز بسیار سخت گیرانه است.

وزیر دادگستری با بیان اینكه اصلاح قانون تردد غیر مجاز به خاك عراق در دستور كار مقامات عراقی قرار دارد افزود: قرار شد با ارایه فهرست زندانیان ایرانی كه به دلیل ورود غیر مجاز به خاك عراق زندانی شده اند، مقدمات عفو و آزادی آنان فراهم شود.

بختیاری همچنین درباره تعداد زندانیان مواد مخدر و ایرانیانی كه به دلیل سایر جرایم و در زندان های عراق به سر می برند گفت: تعداد اینگونه افراد كه شاكی خصوصی دارد در مجموع كمتر از 100 نفر است.

وی درباره تعداد زندانیان عراقی در ایران نیز گفت: به طور قطع تعدادی از عراقی ها نیز در ایران در زندان به سر می برند اما تعداد زندانیان ایرانی در عراق بیشتر از تعداد زندانیان عراقی در ایران است.

اجتمام**9140** 1568





:: برچسب‌ها: د , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: