رفتار آمریكا و اروپا در قبال سوریه ظالمانه است
نوشته شده توسط : iyem

'مونیا بنینی'، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن و برخی كشورهای غربی، گفت: رفتار آمریكا و اروپا ظالمانه است؛ آنها پس از تجاوز نظامی به لیبی، گستاخی خود را در سوریه ادامه داده و با كمك مالی و تسلیحاتی به تروریست ها، مردم را قتل عام می كنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقشی اساسی برای مقابله با بحران سوریه و كمك به ایجاد صلح و ثبات در منطقه ایفا كند.

رییس جنبش سیاسی 'در جهت منافع مشترك' ایتالیا، ادامه داد:مساله صرفا مجاورت جغرافیایی نیست، بلكه امكان ایجاد یك بلوك واقعی متشكل از كشورهای مستقلی است كه تسلیم فشارها، تهدیدات و باجگیری های آمریكا و رژیم اسراییل نمی شوند.

وی گفت: متاسفانه تبلیغات رسانه ای نیز در جهت اهداف غربی ها، با لحنی مشابه، رییس جمهوری سوریه را محكوم می كنند؛ این نقض گسترده حقوق بین المللی و ماده ' 2625 ' سازمان ملل است، ماده ای كه در آن به صراحت آمده است كه هر دولت از حق ذاتی حاكمیت برخوردار است و وظیفه احترام به سایر دولت ها را دارد.

وی، افزود: همچنین در همین ماده به مصون بودن تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دولت ها اشاره شده و اینكه هر دولت حق انتخاب آزادانه سیستم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را دارد.

وی گفت: سوریه هم اكنون با شرایطی سختی مواجه است و امریكا و اروپا با حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها با هدف سرنگونی سیستم سیاسی كنونی و بی ثباتی كلی خاورمیانه به نقض تمامیت ارضی این كشور می پردازند.

وی با اشاره به عملیات تروریستی در ساختمان امنیت ملی سوریه كه در آن وزیر دفاع، رییس سازمان اطلاعات این كشور و تعداد دیگری كشته شدند، با طرح این سووال كه آیا اینها همان قدرت هایی هستند كه قصد دفاع از حقوق و صدور دمكراسی را دارند؟، تصریح كرد: این چهره زشت و شیطانی برخی كشورها است كه به ملت ها و دولت های مستقل ستم می كنند.

1592

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: روش , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: