نوشته شده توسط : iyem

'كاظم ندافی' با ابلاغ دستورالعملی به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشكی كشور ، افزود: از آنجایی كه ماه مبارك رمضان امسال با فصل تابستان همراه است لذا احتمال شیوع بیماری های مرتبط با غذا بویژه بیماری های عفونی روده ای در مكان هایی كه به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می شود، بیشتر اهمیت می یابد.

وی افزود: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی، محیطی و مواد غذایی در این مكان ها و مراسم عمومی، با مسمومیت های گسترده و طغیان مواجه خواهیم شد.

ندافی بر تشدید بازرسی ها بر روی رعایت بهداشت فردی و عمومی در مساجد و مراكزی كه مراسم ماه مبارك رمضان در آنها برگزار می شود،‌ تأكید كرد و گفت: برقراری بازرسی های مستمر شبانگاهی در طول ماه مبارك رمضان، نمونه برداری از مواد غذایی، زولبیا و بامیه و استفاده از توان آزمایشگاه ها از جمله فعالیت هایی است كه باید در ماه مبارك رمضان صورت گیرد.

رییس مركز سلامت محیط و كار بر هماهنگی برون بخشی با شهرداری ها، دهیاری ها، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به منظور جلوگیری از عرضه مواد غذایی به صورت دوره گردی تأكید كرد و گفت: لازم است هماهنگی با مسئولین ذیربط به منظور ساماندهی دستفروشان در ماه مبارك رمضان و اطلاع رسانی عمومی با توزیع پوستر و اطلاعیه های بهداشتی مربوطه و یا ایراد سخنرانی مطالب آموزشی صورت گیرد.

ندافی توصیه كرد: آب آشامیدنی باید مورد تایید مقامات بهداشتی محل باشد و ترجیحاً از شبكه های عمومی استفاده شود.

وی تأكید كرد: از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداكثر دو ساعت) خودداری شود. در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت باید مواد غذایی پخته شده در دمای زیر 4 درجه و یا بالای 63 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

ندافی اضافه كرد: شستشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف كه برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده می شود، باید صورت پذیرد و در صورت استفاده از ظروف یكبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) استفاده شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی، وی افزود: توزیع آب، شربت و یا شیر در مراسم سحر و یا افطاری با لیوان یكبار مصرف صورت گیرد، و از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروفی كه آب و شربت داخل آن است، جلوگیری شود.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: